zaterdag 18 oktober 2014

Wat mensen niet weten

Ik ben niet iemand die mensen gaat overtuigen om vegan te worden of iemand die mensen verafschuwd die zonder er bij na te denken een stukje vlees naar binnen stouwen. Ik vind dat je zelf tot de keuze van veganisme moet komen. Toch vertel ik graag aan mensen waarom ik meedoe aan de vegan challenge. Ik merk namelijk dat heel veel mensen helemaal niet weten hoeveel dierenleed er schuil gaat achter een plakje kaas of een gebakken eitje.

Gister was er een aflevering op tv van De Hokjesman over de dierenvriend. Ook al vond ik dat vooral de extreme dierenactivisten werden belicht, toch werd er goed belicht hoe slecht wij in Nederland eigenlijk met onze dieren omgaan. Ik zat soms gewoon met tranen in mijn ogen. Ik raad iedereen om deze aflevering te zien. Verder mag je helemaal zelf weten wat je er mee doet, maar ik wil wel graag laten zien waarom ik geen vlees, vis, ei, kaas of melk eet.

http://www.npo.nl/de-hokjesman/17-10-2014/VPWON_1214417

(Ik krijg het filmpje niet ingevoegd op m'n blog, dus dan maar even zo!)

1 opmerking:

  1. dit is een gevoelig / lastige onderwerp. Precies hoe je het zegt je moet het zelf weten uiteindelijk

    BeantwoordenVerwijderen