dinsdag 11 februari 2014

Diepvries gehaktballetjes

Ben ik zo veeleisend? Is het echt teveel gevraagd? Doe ik zo moeilijk? Sinds ik op kamers ben, loop ik tegen iets aan. Ik ga niet overdrijven, want het is geen enorm probleem, maar toch. Als het er zou zijn, zou mijn leven een stuk makkelijker en aangenamer zijn.

Telkens kijk ik weer in de supermarkt bij het vriesvak, maar nog steeds kan ik ze nergens vinden. Waar heb ik het over? Diepvries gehaktballetjes. Frikandellen, borrelhapjes, zalm, groentemixen, pizza's, ze hebben het allemaal, maar gehaktballetjes, nee, die nou weer net niet.

Toen ik in Zweden was, aten we regelmatig diepvries gehaktballetjes. Als lunch, met wat macaroni en ketchup erbij bijvoorbeeld. Iedereen daar had wel een zak met diepvries gehaktballetjes in huis. Het is ook zo lekker makkelijk! En daarom wou ik ze ook! Toen ik op kamers ging, bedacht ik me dat het eerste wat ik zou aanschaffen diepvries gehaktballetjes zouden zijn. Maar helaas, pindakaas.

Bij de IKEA heb ik ze al wel een paar keer voorbij zien komen. Dat zijn natuurlijk wel de echte Zweedse balletjes. Echter zitten hier ook wat problemen aan. Zo moet ik ten eerste mijn boodschappen-doen-routine aanpassen om ook nog langs de IKEA te komen. Het is niet dat ik ver weg van de IKEA woon, maar het is wel onhandig. Ten tweede kost één zak zo'n 4 à 5 euro, wat ik toch best wel duur vind. Ik bedoel, voor dezelfde prijs kun je zo'n handig Lack tafeltje kopen...
Deze dus.

Bij deze doe ik dus een oproep naar alle supermarkten in Nederland. De Albert Heijn, Jumbo, C1000, Aldi, Lidl, Plus, allemaal! Alsjeblieft, gooi een zak diepvries gehaktballetjes in het assortiment. Het is zo makkelijk, zo lekker, zo praktisch. Ik weet zeker dat elke student ze zou kopen, want wie wil er nou niet lekkere, snelle gehaktballetjes bij elke maaltijd?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten