zaterdag 28 december 2013

Hardlopen

Begin dit schooljaar was ik er mee begonnen, maar dit was zonder succes. Na les 6 van Evy (die aardige Vlaamse mevrouw die precies zegt wat je moet doen), was ik er alweer mee gekapt. Dit keer ga ik het zeker volhouden en ga ik net zo lang door tot ik minstens vijf kilometer achter elkaar kan lopen!

Ja, ik ben echt triest als het gaat om conditie. Vroeger (lees: op de middelbare school), bracht ik het er altijd nog best aardig vanaf. Ik 'sportte' dan ook best veel. Elke dag 25 minuten heen en terug naar school fietsen, twee keer in de week circus training en dan ook nog allemaal andere activiteiten waarvoor ik heen en weer uit de stad moest fietsen. Vorig jaar in Zweden ging het ook nog wel prima, want alhoewel ik geen fiets meer had, liep ik nog elke dag 10 minuten heen en terug naar de bushalte, danste ik twee keer in de week en als ik te laat was voor de bus die van de stad naar de school ging, moest ik ook nog eens een klein bergje opwandelen.

Sinds ik ben gaan studeren is het alleen maar bergafwaarts gegaan. Ik deed niet meer aan sport en de enige beweging die ik had (of eigenlijk heb), was naar het station lopen en vanaf het station in Groningen naar de universiteit fietsen (wat niet heel ver is...). Toen ik op kamers ging (want ja, dames en heren, ik ben op kamers! Daar binnenkort nog een uitgebreid artikel over), werd het alleen maar erger want nu hoef ik elke dag maar tien minuutjes te fietsen om op de universiteit te komen.

Daarom besloot ik vorige week dat het maar weer tijd werd om te gaan hardlopen! Want ik vond het toch best leuk om te doen, als ik eenmaal bezig was. Ik ben in ieder geval al verder dan les 6, want les 1 t/m 5 had ik niet meer op mijn telefoon staan en om die weer helemaal te downloaden, is ook zo'n gedoe hè... Afijn, vanochtend ging ik vroeg m'n bedje uit, want 's ochtends hardlopen geeft mij toch echt de grootste motivatie. Het ging prima, heel oké zelfs, maar ik heb mijn doel nog lang niet bereikt! Ik geef niet op, maar ga lekker door!

Hierbij moedig ik dus iedereen aan om in 2014 lekker te gaan sporten! Gezond bewegen, gezond eten en vooral gezond te leven. Want het geeft echt zo'n goed gevoel! Ik zou zeggen, probeer het eens!

Edit: ik loop trouwens vaak met de Nike+ app, dus als je die ook hebt, kan je me toevoegen! Ik heet judithk_

2 opmerkingen:

  1. Goed dat je weer bent begonnen! In en na de zomervakantie liep ik 2/3 keer per week hard, alleen in de wintermaanden ben ik erg laks geweest. Vandaag is dus de dag dat ik weer ga beginnen! :D

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ga zeker in 2014, maar nu ookal, meer op gezond leven letten. Misschien ga ik ook wel hardlopen, maar ik ben nu net begonnen met pilates. Wat ik trouwens ook heel erg leuk vind om te doen. Succes met hardlopen (:
    Liefs, Marieke

    BeantwoordenVerwijderen