donderdag 30 mei 2013

Films van de maand... Mei!

Jeetje! Ik heb me afgelopen maand toch een hoop films gezien! Vooral in het begin van de maand zat ik aan de buis gekluisterd! Toen was ik nog even bang dat ik het nooit allemaal in één artikeltje zou kunnen krijgen, maar ik geloof wel dat het me gaat lukken! Ik zal jullie samenvattingen van de film besparen, zo wordt het ook was korter. En de samenvatting zit toch al voor een groot deel in de trailer!

Limitless (2011)
Een ontzettend toffe film! Het concept van de film sprak me gelijk al aan en de film viel me niet tegen! Alhoewel het aan het einde een beetje langdradig werd, heb ik van begin tot eind met spanning gezeten! Zou zelf ook wel graag eens zo'n pilletje willen proberen...

Oblivion (2013)
De nieuwste film van Tom Cruise! Deze film zag ik in de bioscoop. Hij was zeker het geld waar, maar dat kwam vooral door het dat ik een cadeaukaart had en hij dus een stukje goedkoper werd. Ik had er waarschijnlijk niet de volle prijs voor betaald. Het verhaal is in het begin ietwat warrig. Ook denk je dat die aliens er wel heel nep uitzien... Maar daar krijg je gelukkig een verklaring voor!

Trolljegeren (2010)
Tijdens Zweedse les kregen wij deze Noorse film te zien. Zweeds lijkt ontzettend veel op het Noors en we kregen dus alleen maar Noorse ondertiteling, toch kon zelfs ik de film makkelijk volgen! Waarschijnlijk is deze film voor een Zweed veel grappiger om naar te kijken dan een Nederlander, aangezien de taal soms erg grappig is, maar toch was het best een toffe film! De special effects zijn een beetje... Ja... Maar hoe het gefilmd is, maakt het weer helemaal goed! Documentair-achtig, waardoor je soms niet helemaal weet wat echt is en wat nep...

50 First Dates (2004)
Als je mij een beetje kent, weet je dat 50 First Dates één van mijn favoriete films is! Elke keer als hij op tv is (en dat is vaker dan je denkt) kijk ik er weer naar en telkens lig ik weer in een deuk! In mei was deze film weer eens op tv en natuurlijk besloot ik hem te zien! De humor is zo lekker droog en plat! Heerlijk! Ik weet dat sommige mensen een beetje problemen hebben met Adam Sandler, maar ik vind hem geweldig! Een must-see!

The Descendants (2011)
Oh! George Clooney! Ik wou dat ik hem in een doosje kon stoppen zodat ik er af en toe eens even naar kon kijken, want wat is hij toch geweldig! George Clooney is echt één van mijn favoriete acteurs en in deze film doet hij het weer! Een heerlijke dramafilm, waar je toch ook heerlijk van gaat lachen. Een aanrader!

Iron Man 3 (2013)
Tja... Op een zaterdag hadden we niks te doen, dus werd er besloten naar de film te gaan. Aangezien mijn gastbroertje gek is van Iron Man, werd het natuurlijk de nieuwste Iron Man film. Ik vond het allemaal wel prima. Ik heb geloof ik de helft van de tweede film gezien, dus ik wist wel een beetje waar het over ging. Best een prima film hoor! Al was overduidelijk te merken dat de film eigenlijk met Kerst uit zou komen. Hoezo sneeuw en kerstbomen overal?

Extremely Loud & Incredibly Close (2011)
Wat is dit jochie toch een schatje! Bij deze film heb ik zeker wat traantjes weggepinkt. Ik wil nu ook ontzettend graag het boek lezen! Hoe zo'n klein jochie zo'n goede rol neer kan zetten is echt ongelooflijk. Hij doet het echt prachtig. Een topfilm!

Zo, dat waren alle films van mei! Merk op dat ik deze films allemaal in de eerste twee weken heb gekeken... Daarna had ik gewoon helemaal geen tijd voor films! 
Hebben jullie nog aanraders qua films?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten