zondag 10 februari 2013

Maak kennis met... Handsome Poets

Soms heb je van die momenten dat je denkt: waarom heb ik hier nooit eerder naar geluisterd? Dat heb ik met Handsome Poets. De naam kende ik, ik zag de band overal voorbij komen, maar ik had er nog nooit naar geluisterd. In een hele vreemde bui besloot ik eens naar 3FM te luisteren vanuit Zweden. Ze hadden precies een soort request-uurtje dat je liedjes kon insturen die je deden denken aan een geweldig concert die je had meegemaakt. Ik heb in totaal geloof ik niet eens een kwartier naar 3FM geluisterd, maar ik luisterde precies op het goede moment, want er was dus iemand die naar een concert van Hansome Poets was geweest. Ze speelden daarom "Dance The War Is Over" en ik was verkocht! Hier een paar liedjes, zodat ik jullie ook gek kan maken!

Dance The War Is Over

Het eerste liedje dat ik hoorde van deze fantastische band! Ik denk dat deze band mijn muzieksmaak wel redelijk goed verwoord. Liedjes die simpel in het oor liggen (dus geen hele rare akkoorden), af en toe wat elektronisch, maar toch het gevoel van een leuk bandje dat thuis in de garage oefent. Na dit liedje heb ik meteen een afspeellijst aangemaakt op Spotify en die heb ik inmiddels al een aantal keer afgespeeld!

Call Back Tomorrow

Altijd als ik naar de bushalte loop en in de bus zit op weg naar school, luister ik Handsome Poets. Het is gewoon heerlijke muziek die je als achtergrondmuziek kan hebben, maar die je ook lekker hard kan zetten om lekker mee te kunnen bleuren! Het allerfijnste vind ik misschien nog wel dat ze gewoon uit ons koude (uhum, het is hier op dit moment -10...) kikkerlandje komen! Dus voor een concert hoef je meestal niet ver te reizen!


Scheveningen

Ik heb zo'n idee dat Handsome Poets uit Scheveningen komt! Dit lied is ook zo lekker! Je krijgt echt helemaal het gevoel dat je in Scheveningen op het strand bent. Even lekker wegdromen hoor! Ik moet trouwens ook even complimenten geven aan de naam van de band. Handsome Poets. Want ze zijn best Handsome en hun teksten zijn ook best poëtisch!


Silence Is Sexy

En natuurlijk hebben ze ook een wat rustiger nummer. Hier word ik altijd helemaal rustig van als ik er naar luister. Ik hoop echt dat als ik terug ben in Nederland ze eens een keer dicht bij mij in de buurt komen optreden, want ik ben zeker van plan om ze live te zien! Iemand die mee wil?


3 opmerkingen:

  1. Ja, dat is inderdaad een hele leuke band =)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik kende ze nog niet. Nouja ik had wel van ze gehoord, nooit naar geluisterd. Hele fijne muziek. Dankjewel voor het delen.

    BeantwoordenVerwijderen