zaterdag 15 december 2012

Spijt

Stel je voor, je staat in die ene goedkope Zweedse winkelketen. Het is sale, laatste moment sale zelfs, dus alles is lekker goedkoop. Je ziet een broek hangen voor €10,-. Je vind hem leuk, maar twijfelt of je hem wil kopen. Je hebt nog nooit iemand in zo'n broek gezien en weet eigenlijk niet zo goed hoe je hem moet combineren. Er hangen er nog een stuk of 5, dus er is geen gevaar dat ze na één dag al uitverkocht zijn. Je besluit daarom maar naar huis te gaan om er nog even over na te denken. Je vraagt wat rond aan vrienden en op het internet en komt erachter dat de meesten het niet zo'n hele leuke broek vinden... Toch blijft de broek maar in je hoofd hangen. Inmiddels is het een week later, de sale is er nog steeds, de broek is er nog steeds, maar het geld is inmiddels al uitbesteed aan andere dingen. De broek heb je niet gekocht. Als de sale na een aantal weken weer voorbij is, krijg je spijt... Heel veel spijt...

Dit is precies wat mij een jaar geleden is overkomen. Ik had al wat langer mijn oog op een broek hangen die nooit iemand zou kopen, maar die perfect voor mij leek te zijn. Het was een model joggingbroek. Echt zo'n chille joggingbroek model die je bij de Bristol koopt, twee voor €14,-. Maar het was niet van dezelfde stof gemaakt, hij was gemaakt van spijkerstof. Of zo zag het eruit tenminste. Ik vond het perfect. Kon ik gewoon een lui dagje hebben, zonder dat ik er als een slobber in een joggingbroek uitzag. Maar niemand vond de broek mooi en heb hem dus niet gekocht omdat iedereen me aan het twijfelen bracht. En nu heb ik spijt dat ik hem niet voor die €10,- heb gekocht. Ik zoek nog steeds, elke keer als ik in de H&M ben, naar die broek, maar tevergeefs. Hij is er niet meer. Als iemand ooit zo'n broek ziet, voor een degelijk prijsje, zeg het me!

Ik heb niet echt spijt van hele grote dingen. Ik heb absoluut nog nooit spijt gehad dat ik de keuze heb gemaakt om naar Zweden te gaan en ook nooit grote spijt gehad dat ik geen economie in mijn profiel heb gekozen. Alle economie die ik hier nu heb (en dat gaat niet verder dan alleen het begrip inflatie), is me al teveel, ook al is economie altijd handig om te hebben. Om nog even op dit spoortje te blijven; ik heb ook nooit spijt gehad dat ik geen wiskunde B heb gekozen. Ik heb me altijd zo makkelijk gered met wiskunde A. Mijn laagste cijfer op mijn lijst was een 6,5 en dat is voor kansberekenen, iets waar ik ongelooflijk slecht in was en niet in wiskunde B zit. Nee, naast die broek heb ik nog van één ding spijt.

Ik heb spijt dat ik de laatste Harry Potter film niet in de bioscoop heb gezien. Ik denk dat ik hier nog wel meer spijt van heb dan van die broek. Die broek kom ik misschien ooit nog wel eens tegen, maar die film komt nooit meer terug in de bioscoop. De eerste film zag ik in de bios toen ik net 6 was. Daarna heb ik alle films standaard in de bios gezien. Deel zes heb ik op het laatste moment in de bios gezien, ik kan me nog herinneren dat ik en mijn vader met nog twee andere mensen in de bioscoopzaal zaten. Maar de laatste, nee, die heb ik met mijn domme hoofd op mijn laptop gekeken. Zo'n geweldige kwaliteit. Hij draaide nog in de bios, maar ik heb er geen geld voor neergelegd. Daar heb ik echt spijt van...

Het gaat om zo'n broek!

1 opmerking:

  1. Wat een leuke post! Ik heb het ook altijd over random onderwerpen, zolang het maar niet over beauty en mode gaat enzo! Elkaar volgen?

    x

    BeantwoordenVerwijderen