zaterdag 13 december 2014

Hoe het gaat als ik (nog) een keertje wil sporten

Na mijn vorige keer sporten ben ik eigenlijk nooit meer naar de sportschool gegaan. Ik was het wel een aantal keer van plan, maar dan kwam er weer wat anders tussen, had ik er geen zin meer in of lag ik op mijn bed een zak chips naar binnen te werken terwijl ik naar het laatste seizoen van Lost aan het kijken was. Vorige week besloot ik dat het wel weer genoeg was geweest met deze luiheid. Ik wilde weer gaan sporten!

Zo ben ik vorige week vrijdag begonnen aan een trainingsschema voor de 10 kilometer. (Dat trainingsschema staat inderdaad al sinds juni op mijn blog, maar ik ben er nu pas aan begonnen.) Ook wilde ik weer wat meer spierballen kweken. Vroeger had ik het lichaam van een bodybuilder. Oké, dat is misschien wat overdreven, maar ik had in ieder geval een goed stel spierballen die in de laatste twee jaar zo goed als verdwenen zijn.

Om die spierballen te kweken besloot ik om eens te kijken wat er allemaal voor trainingen gegeven werden bij de ACLO. Het BOM-men was dus niet echt iets voor mij en verder had ik eigenlijk geen idee wat alles inhield. HIIT? Body-fit? Circuittraining? En ik zag iets staan dat Body-pump heette. Na wat research besloot ik dat dat precies is wat ik wilde. Veel met gewichten bezig, zodat je zelf kan bepalen hoe zwaar je het wilt hebben en vooral gericht op het bovenlichaam. Perfect!

Ik was er donderdag helemaal klaar voor. Ik ging eerder weg uit de UB om alles nog even klaar te zoeken en om half vijf stapte ik op de fiets. Op de fiets herinnerde ik mezelf er steeds weer aan dat het ontzettend goed was dat ik deed en dat ik echt trots op mezelf mocht zijn dat ik op de fiets was gestapt om helemaal naar de ACLO te fietsen (die zit voor mij aan de andere kant van de stad; een dik half uur fietsen).

Eenmaal aangekomen was daar het eerste obstakel. Ik zag dat het nog maar vijf minuten voor tijd was en ik moest me ook nog omkleden. Ook controleerden ze of je wel of niet een abonnement voor de ACLO had (dat doen ze eens in de zoveel tijd). Mijn kaart was alleen nog niet gelinkt aan het controleapparaat (omdat ik dus nooit sport) en dat moest ik eerst regelen bij de balie. Ik zag de tijd voorbij tikken en streste hem nogal de pan uit. Ik trok een sprintje naar de kleedkamer waar ik snel mijn tas open deed om alles er uit te halen. Ik graaide nog een keer extra, want, wat bleek, ik was mijn sportbroek vergeten...

Uiteindelijk ben ik weer naar huis gefietst en heb ik vrijdag alsnog een les body-pump bijgewoond. Het was ontzettend leuk, alleen begreep ik alles nog niet zo goed waardoor ik één oefening met iets teveel kilo's deed waardoor ik vanochtend zoveel spierpijn had dat het me heel veel moeite kostte om alleen al mijn lenzen in te doen...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten