maandag 24 november 2014

Het kind van tien miljoen


ik ben vandaag het kind van 10 miljoen 
mijn hele dag kan niet meer stuk 
de lucht is zo mooi blauw het gras is groen 
ik kan wel dansen van geluk 
ik heb de hele wereld aan mijn voeten

Hoe komt het toch dat liedjes van Kinderen voor Kinderen altijd zo goed verwoorden hoe ik me voel? Vandaag is namelijk echt zo'n topdag. Zo'n dag waarop alles goed gaat en ik me helemaal gelukkig voel. Dit heeft meerder redenen. Ten eerste had ik zondag mijn portemonnee in de bus laten liggen. Zoiets is me nog nooit overkomen, ondanks dat ik zo verstrooid ben als ik weet niet wat, en ik baalde dan ook enorm. Het servicepunt was op zondag dicht, dus kon ik pas vandaag kijken of mijn portemonnee gevonden was of niet. Ik hoopte er eigenlijk niet teveel op, maar de vrouw achter de balie vertelde mij, alsof het de normaalste zaak van de wereld was, dat mijn portemonnee was afgeleverd bij een ander servicepunt en dat ik hem morgen kon ophalen. Blijheid! 

Maar dat was nog niet alles. Nadat ik een super interessante documentaire had gekeken voor een opdracht (On Beauty and Fall - Erwin Olaf) kreeg ik ineens een telefoontje van de lunchroom waar ik vrijdag een sollicitatiegesprek bij had gehad. Sinds de winter is begonnen ben ik baan- en dus geldloos. Ik was dus op zoek naar een baantje, maar het wilde allemaal niet echt lukken. Ik sprong dan ook een gat in de lucht toen ze zei dat ik maandag een keertje mocht komen proefdraaien! Natuurlijk ben ik nog niet officieel aangenomen, maar dit is wel een hele grote stap in de goede richting!

Ik eet alleen geen pizza vanavond, dat is wel jammer.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten