woensdag 2 oktober 2013

Films van de maand... September!

Hallo. Waskalweer! Ik ben er even een tijdje tussenuit geweest. Ik moest echt even wennen aan de studie, alle nieuwe dingen die op me afkwamen, maar inmiddels gaat het allemaal prima! De studie is geweldig (voor de geïnteresseerden; ik studeer kunst, cultuur en media aan de RUG) en Groningen is een topstad!
In september heb ik weer een aantal films gezien die ik graag met jullie wil delen!

Så som i himmelen (2004)


Så som i himmelen (beter bekend als As it is in Heaven) is één van de meest bekende Zweedse films. Dit was de eerste Zweedse film die ik in Nederland (zonder ondertiteling!) heb gekeken en ik vind hem echt fantastisch! Ik had hem al een keer eerder gezien met de instelling dat ik hem niks vond en door die negatieve instelling zat ik niet echt op te letten en vond ik het ook daadwerkelijk niks. Het beste zou natuurlijk zijn als je eerst Zweeds leert en dan deze film ziet, maar ach, met ondertiteling werkt het ook wel aardig.

Eternal Sunshine of the Spotless Mind (2004)


Deze film had ik al twee keer eerder gezien, maar ik keek hem graag nog eens! Ik vind dit echt zo'n heerlijke mindfuck film die je minstens twee keer moet zien. De tweede keer wordt alles meteen veel duidelijker en leuker. Ik heb het normaal gesproken niet zo op Jim Carrey, maar in deze film vind ik hem echt geweldig! Een aanrader!

How to Train Your Dragon (2010)


Ik hou echt van animatiefilms! Gewoon lekker simpele films waar je voor de verandering eens even niet bij na hoeft te denken. Gewoon puur entertainment eigenlijk. How to Train Your Dragon vond ik best een aardige film! Je bouwt op een gegeven moment echt een relatie op met de karakters en vooral met de draken! Toch vind ik de 8,2 die IMDB deze film geeft iets te overdreven...

The Bucket List (2007)

Een film die (letterlijk) al heel lang op mijn bucketlist stond. Hij stond echt al twee jaar klaar op mijn laptop om bekeken te worden en nooit nam ik er de tijd voor. Laatst besloot ik om hem toch maar eens te zien en dat was geen slechte keuze! Een prachtige film! Af en toe wordt je wel een beetje gek van dat overdreven Amerikaanse emotionele, maar aan het einde was ook ik in tranen!

The Lone Ranger (2013)

Met mijn liefde voor Johnny Depp kón deze film in mijn ogen niet slecht zijn. En dat was hij ook zeker niet! Of dit aan het feit ligt dat Johhny weer heerlijk Johnny is of dat het zo sterk verteld wordt, weet ik niet, maar ik denk beide! Aan het einde wordt het een beetje langdradig (het is ook een best lange film en mijn concentratievermogen rekt meestal niet zo ver), maar verder zit het tiptop in elkaar! 

The Big Wedding (2013)

En natúúrlijk moest er tijdens ons meidenavondje vorige week vrijdag een leuke film worden gekeken. Ik kijk zelf meestal niet naar zulke 'chickflicks', maar voor één keer is het ook wel eens leuk. Deze film is echt zo'n typisch geval van: als je nou gewoon aan het begin had gezegd hoe het zat, had je ook geen problemen. Maar dat maakt de film natuurlijk niet minder leuk! Een erg leuke film die soms zelfs wat ingewikkeld kan worden, aangezien je alle familieleden uit elkaar moet zien te houden...

Nou, dat was het alweer voor de maand september! 
Tot ooit!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten