woensdag 1 mei 2013

Films van de maand... April!

Ik kijk ontzettend veel films en vind het altijd leuk om nieuwe films te ontdekken, daarom leek het me leuk om de films te delen die ik de afgelopen maand heb gezien, zodat jullie nieuwe films kunnen ontdekken! Ik hou de films die ik heb gekeken bij via ICheckMovies, een hele handige website waar je makkelijk films kunt 'checken'. Als je vrienden met me wilt worden op ICheckMovies, kijk dan even in de rechterbalk van mijn blog!
Hier zijn de films van de maand april!

The Prestige (2006)


Rupert Angier (Hugh Jackman) en Alfred Borden (Christian Bale) zijn twee goochelaars die ooit vrienden waren. Tijdens één van hun voorstellingen overlijd de echtgenoot van Angier door een tragisch ongeluk. Angier geeft Borden de schuld hiervan en ze proberen elkaar steeds dwars te zitten en zelfs te vermoorden. Een strijd tussen twee goochelaars die aan het einde volledig uit de hand loopt.
Ik heb er een nieuwe favoriete film bij! The Prestige is echt dé perfecte film voor mij! Sowieso hou ik ontzettend veel van films die zich afspelen in het theater of circus en daarnaast hou ik ook van films waar je een beetje bij moet nadenken, maar niet te veel! En het einde, dat was gewoon perfect!

The Invention of Lying (2009)


Stel je voor dat je in een wereld leeft waar iedereen de waarheid spreekt, omdat het fenomeen liegen nooit is uitgevonden door de mensheid. Iedereen zegt hoe het is en niemand vind dat raar. Tot op een dag Mark Bellison (Ricky Gervais) erachter komt dat je iets kan zeggen wat niet waar is. Vanaf dat moment gaat er een wereld voor hem open!
Het eerste half uur van deze film was ontzettend leuk. Een wereld waarin iedereen de waarheid spreekt leidt tot ongelooflijk grappige situaties. Als Mark erachter komt dat hij kan liegen, is het ook nog steeds best oké. Vooral de scene waarin hij eigenlijk uitlegt wie God is en wat hij doet is erg grappig, maar daarna zakt het een beetje in. Vanaf het begin weet je eigenlijk al waar de film eindigt en de gein is er al snel vanaf.

Intouchables (2011)


Phillipe (François Cluzet) is na een ernstig paragliding ongeluk verlamd geraakt van zijn kin tot zijn tenen. Hij is ontzettend rijk en heeft daarom een heleboel mensen in dienst. Wanneer hij een nieuw persoon wil aanstellen, stelt hij Driss (Omar Sy) aan, die eigenlijk alleen maar een handtekening wil zodat hij zijn uitkering kan krijgen. Driss is een ontzettend nuchtere jongen en het tegenovergestelde van Phillipe, wat voor hilarische momenten zorgt!
Ik had deze film al eerder gezien in de bioscoop, toen schreef ik er ook al over op mijn blog. Intouchables is een ontzettend mooie film waar je ook lekker om kan lachen! Omar Sy zet zijn rol als Driss echt fantastisch neer, lekker nuchter! Eigenlijk heb ik niet veel meer over deze film te zeggen. Hij is fantastisch! Dus als je hem nog niet gezien heb, doe het nu!

28 Weeks Later (2007)

De wereld is geteisterd door een soort zombievirus dat bijna de hele wereld heeft overgenomen. De US Army heeft er alles aan gedaan om een zo groot mogelijk deel van Londen virus-vrij te maken, zodat de mensheid zich langzaam weer kan opbouwen. Dit gaat goed, tot er een geïnfecteerd persoon naar binnen wordt gehaald...
Deze film keek ik half 9 's ochtends in de bus op weg naar Duitsland. Niet echt de perfecte stemming om een horrorfilm te kijken. Over het algemeen vind ik horrorfilms nooit echt 'goed', ik vind het vooral gewoon leuk en spannend om naar te kijken. Deze film was best oké. Spannend en af en toe lekker vies (zoals het hoort in horror!). Natuurlijk gooide Hollywood er ook nog een beetje gevoelens in en je hebt je standaard horrorfilm. Best aardig, maar niet één van de beste filmen die ik heb gezien. 

Wanderlust (2012)

Wanneer George (Paul Rudd) zijn baan verliest, besluiten hij en zijn vrouw Linda (Jennifer Anniston) het roer helemaal om te gooien en sluiten zich aan bij een hippiegemeenschap. Dit leidt tot rare, maar hilarische momenten... 
Er was niks op tv, dus ik besloot maar random een filmkanaal op te zoeken en toevallig was deze film er op. Wanderlust is een ontzettend rare film... Ik keek hem niet echt op een geschikt moment, maar ik kan me voorstellen dat het grappig kan zijn als je met vrienden bent en een sleepover hebt! Als je van plan bent hem in je eentje te kijken, doe maar niet... Dat is alleen maar raar en zelfs een beetje awkward...

Zo! Dat zijn alle films die ik heb gezien in de maand April! Hebben jullie één van deze films wel eens gezien? Wat vonden jullie ervan?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten