zaterdag 5 mei 2012

Frietteen


Ik heb geen laag zelfbeeld, tegenovergestelde denk ik zelf, maar er is één ding aan mijn lichaam dat ik echt lelijk vind. En dat zijn mijn voeten. Er mankeert van alles aan en het liefst zou ik altijd dichte schoenen aandoen, maar dat gaat in de zomer nogal lastig, dus trek ik toch altijd maar (met tegenzin) sandalen of slippers aan…

Ten eerste zijn er mijn teennagels. Nou weet ik dat teennagels over het algemeen al niet zo aantrekkelijk zijn, maar ik vind die van mij echt walgelijk. Ik heb vroeger (en nog steeds af en toe) heel veel aan mijn nagels gepeuterd. En dat bleef niet bij mijn vingernagels, ook mijn teennagels moesten eraan geloven. Dit heeft er toe geleid dat mijn grote teennagels niet lang kunnen groeien omdat ze anders gaan ingroeien en de teennagels van mijn kleine teen zijn eigenlijk weg, door de midden of weet ik het. Ze zien er in ieder geval heel raar uit.

Maar dit vind ik zelf nog niet het ergste. Als ik er een leuk kleurtje overheen lak, zie je er niks meer van. Nee, het lelijkste van mijn voeten vind ik mijn teen. En dan echt één teen in het bijzonder. Kijk, normaal gesproken is je grote teen, die teen die aan de binnenkant zit zeg maar, het grootst. Maar bij mij is de teen die ernaast zit het grootst. Of in ieder geval het langst. Ik had vroeger een buurman die het doodleuk een ‘frietteen’ noemde.

Ik heb er vroeger veel over opgezocht en ik kwam er toen ook achter dat dit een zogenaamde ‘Griekse voet’. Wanneer je grote, binnenste teen het langst is, heet dit een ‘Egyptische voet’. Mijne is trouwens ook niet een beetje lang, maar echt wel een halve centimeter groter.

Nou wil ik niet dramatisch gaan doen, want ja, ik doe dus wel gewoon sandalen aan, want eigenlijk kan het me ook helemaal niks boeien. Ik bedoel, ik vind het lelijk, maar ik schaam me er niet voor en ik verberg het ook niet. Ik vind het vooral lastig. Ik kan bijvoorbeeld niet van die mooie peeptoes schoenen aan, waarbij je net een puntje van je tenen ziet. Bij mij steekt die lange frietteen er namelijk dan tussenuit…

Maar ja, ik vind dat ik niet mag zeuren. Ik kan nog lopen, leven en heb er niet dagelijks last van. Er bestaat trouwens een operatie om die lange frietteen korter te maken. Maar daar heb ik nogal gruwelijke verhalen van gehoord. Dan halen ze er namelijk een kootje uit en het schijnt dat je daarna maanden moet revalideren. Nou, dan heb ik nog liever een frietteen die uit een peeptoe schoen steekt!

1 opmerking:

  1. Haha er zijn echt genoeg mensen met zo'n teen hoor! (; Don't worry! Leuke blog trouwens, keep up the good work!
    xx

    BeantwoordenVerwijderen