woensdag 16 januari 2013

Maak kennis met... Rachèl Louise!

Nadat ik een paar "Maak kennis met..." artikeltjes heb geschreven over Zweedse artiesten, hou ik het nu even wat dichter bij huis. Ik was naar mijn random Spotify list aan het luisteren en ineens kwam Rachèl Louise met haar prachtige stem! Waarom schrijf ik niet een artikeltje over haar? Dacht ik. Dus bij deze schrijf ik, onder het genot van haar muziek, dit artikel!

Rachèl Louise is een Nederlandse zangeres die een aantal jaar in Amerika heeft gewoond om haar muzikaliteit te ontwikkelen. Wat ik het leuke van Rachèl vind, is dat ze nog niet zo bekend is. Ik ben één keer naar een concert van haar geweest. Het kostte maar €10,- en de zaal was niet eens halfvol. Zo krijg je een veel intiemer concert wat ik altijd wel leuk vind! Ook kan ik me heel goed aan haar liedjes relateren!

At the Disco

Eén van die liedjes waar ik me goed aan kan relateren is At the Disco. Laatst nog, toen we een schoolfeest hadden. Wat ging ik los! Ik vind haar stem heel rustgevend op de één of andere manier. Niet teveel poespas, gewoon een goede stem!


Hardcore

Een iets meer swingend nummer! Rachèl Louise heeft een paar weken/maandjes geleden haar eerste CD uitgebracht, die bij mij nonstop op Spotify draait! Ik zou heel graag de CD willen kopen, maar zolang ze niet doorbreekt hier in Zweden, gaat dat nogal moeilijk...

Take Your Place

Dit is één van haar nieuwe nummers op haar CD. Dit nummer vind ik zo meeslepend! Zoals alle andere eigenlijk ook! Rachèl Louise haar 'doorbraak' (die nog steeds een beetje moet komen vind ik) begon eigenlijk een beetje toen ze één van de Serious Talents was van 3FM. Onder andere Gers Pardoel heeft zijn doorbraak hieraan te danken, dus hopelijk dat het voor Rachèl ook snel komt!


Of Course You're Blond

Dit nummer vind ik stiekem een beetje leuk omdat ze het woordje 'Sweden' zegt! Het nummer gaat over een meisje die ze kent en die eigenlijk alles beter heeft dan zei. Iedereen kent wel zo iemand waar je zo jaloers op bent, dat je het diegene eigenlijk niet echt gunt...

En? Wat vinden jullie van Rachèl Louise?




Geen opmerkingen:

Een reactie posten